Datum: 2014-05-10 - Tid: 11:18:01

Age Is Just A Number - 9

 
Jag tog först Frans hand sedan ciggaretten som låg placerad mellan hennes pekfinger och långfinger och placerade mellan mina en aning torra läppar. Ett halsbloss, sedan två och jag kunde känna mig nöjd för nu. Jag lämnade tillbaka cigaretten som Franziska snart rökt upp så vi snabbt kunde gå in i värmen igen.
Golvet kändes varmt mot mina fötter när vi steg in i huset igen och mina tänder slutade hacka. Franziska krokade sin arm med min och jag log.
 
Måndag 2014-03-14
Det var måndag, vilket som bara betydde en sak i vanliga fall. Skola. Men nu var det två saker. Skola och turné. Idag skulle Justin åka på en mini turné i Amerika. Han skullve vara borta i ungefär en månad och jag skulle inte få träffa honom en ända gång under den tiden. Han var ledig i en vecka då man fick chansen att hälsa på honom men det var inte möjligt för mig, för just den veckan han var ledig skulle jag, Jay och Chloe till New York, just for fun. Jag vet att jag kan ändra på det så att jag kan åka till Justin istället men för det första så har jag lovat Jay och Chloe och för det andra så skulle hela hans familj och crew och vänner vara där den veckan så jag skulle ändå känna mig utanför. Därför var det lika bra att vänta till han kom hem.
"Franziska, lyssnar du på mig?" Jag ryckte till då Justins hesa morgon röst avbröt mina tankar. En enkel nick fick bli mitt svar där jag låg i min säng helt utsalgen efter den lilla sömn jag fått under natten. 
"Hur är det med dig, du verkar helt borta." Suckade Justin. Klockan var bara sex på morgonen men Justin hade kommit hit och väckt mig nu bara för att vi skulle få tid att säga hejdå ordentligt. 
Justin klappade mig försiktigt på armen medan hans bekymrade ögon inpektreade mitt ansikte. Jag kunde gissa på att jag hade mörka ringar under mina ögon som var halvt stängda. 
Varm som jag var, var jag just påväg att sparka av mig täcket när jag sedan såg mina kläder på golvet och då det slog mig att jag låg helt naken under täcket som log slött över min kropp.
 
När Justin förstod att jag aldrig skulle svara på hans fråga hade han lagt sig ner med ena armen runt min midja och ansiktet tryckt i min nacke. 
"Jag vill inte att du ska åka." Jag tog hans hand i min som låg på min mage och började leka med hans finrgar samtidigt som Justin kysste mig i nacken. 
"Jag vill inte åka, men jag måste. Vi ses ju om en månad igen om du inte kommer den veckan jag är ledig." Kröp han in under täcket och la sig tätt intill min kropp som var lika naken som den dagen jag föddes.
 
Tiden gick snabbt medan jag och Justin låg i min säng, tysta och bara myste. Klockan var närmare sju vilket betydde att jag egentligen var tvungen att gå upp för att göra mig klar inför skolan, men det kände jag inte alls för. Jag ville ligga kvar här i min säng hela dagen, helt med Justin. Jag funderade starkt på att be Justin ringa och sjukanmäla mig då pappa inte hade gjort det. Inte nu samma dag som Justin skulle åka i alla fall för då skulle han tro att det var pågrund av det. 
"Justin?" Viskade jag försiktigt. Visste inte om han fortfarnade var vaken eller om han somnat. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om han sov då han var jätte trött när han kom hit. 
"Mhm?" Hummade han. "Skulle du, snälla söta rara, kunna ringa och sjukanmäla mig idag?" Jag vände mig om i min säng så jag nu låg ansikte mot ansikte med honom. Hans ögon åkte upp och mötte mina.
"Varför skulle jag göra det?" Han tittade på mig, psykade mig med blicken. "Därför att jag mår dåligt, jag orkar verkligen inte. Dessutom har jag lovat Jay att följa med han efter skolan, men det pallar jag inte idag så snälla." När jag nämnde att jag skulle med Jay hem efter skolan såg det ut att mörkna inom honom och hans underläpp putade ut lätt. 
"Okej, jag ringer. Snart." Påstod han lugnt och slöt ännu en gång ögonen. 
Under täcket var det stekhätt och jag visste inte längre vad jag skulle göra. Jag hade inga kläder alls och ändå var det jag som klagade. Justin hade både mjukisbyxor och en t-shirt på sig. Precis som att han läst mina tankar satte han sig upp i sängen och drog t-shirten över huvudet. Hans muskulösa rygg blottades perfekt inför mig där han satt och jag kunde inte låta bli att placera min ena hand på den. Bara för att känna lite. 
Justins perspektiv:
När jag kände Franziskas kalla hand placeras på min rygg ryckte jag lätt till och la mig sedan ner igen. Med hjälp av min arm drog jag Franziska tätt intill min kropp. Jag visste redan att hon inte hade kläder på sig, det hade jag listat ut för ett bra tag sen men jag kunde ändå inte låta bli att dra efter andan när jag kände hennes styva bröstvårtor mot mitt eget bröst. Det var så sexigt. Att jag visste att det var fel att tänka så, gjorde det ännu sexigare. 
"Justin, ring nu annars kommer det vara försent." Gnällde Franziska mot min hals. Jag ville göra henne den tjänsten och ringa till skolan för att sjukanmäla henne men jag låg så bra här i Franziskas säng med henne i min famn att det skulle ta allt för mig att bara sträcka mig efter min mobil som låg på nattduksbordet.
Innan jag ens hann tänka hade istället Fran sträckt ut sin arm efter min mobil och gett den till mig. Hon berättade nummret som jag slog in. Det tog inte lång tid innan telefonsvararen gick igång och jag fick prata in ett meddelande om att Franziska va sjuk. 
 
 
"Babe, jag måste åka." Jag kysste Frans panna och drog sedan försiktigt bort hennes armar som hade klamrat sig fast runt min hals. 
Vi hade inte känt varandra speciellt länge alls, jag och Fran. Men vi kom ändå så himla bra överrens. I vissa tillfällen kunde vi sitta och bara prata som att vi hade känt varandra i flera år och det kändes så bra. När min mamma berättade att jag skulle få en syster så trodde jag på det värsta, en bitchig liten slampa. Även om männsikor runt omkring skulle kunna se Fran som just en sån, bitchig slampa så gjorde inte jag det. Hon kunde bete sig som en ibland men bara mot folk som var likadana mot henne. Aldrig annars. Det var det jag gillade så mycket med henne.
"Justin, kom nu." Scooters röst avbröt mina tankar. Jag log svagt mot Franziska. Klart jag inte ville lämna, varken henne eller min mamma, men jag var vungen. Både för mina fans och för att Scooter sa det, det var han som bestämde.
"Vi ses snart Fran, och jag lovar dig att jag ringer så ofta jag kan." Jag kysste hennes panna, tog tag i handtaget på min väska innan jag steg över till min mamma för att krama henne farväl också. "Hejdå mamma, jag kommer sakna dig." Mamma log.
"Jag kommer sakna dig också Justin." Vinkade min mamma på mig när jag redan var halvvägs ut ur huset. Turnén varar bara i en månad men när jag går här, på parkering påväg från min familj och mitt hus känns det som att jag ska vara borta i flera år.

Kommentarer
Namn: Justindrewnovell

Bra!! :)

Datum: 10 Maj 2014 Tid: 11:18
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Namn: Lidre

W o W.
Asså jag är stum! Kvinna vad gör du med skrivandet? Jag älskar sin novell så bra! Men ett littet förslag. Kan du inte skriva längre kapitel? Skulle bli såååå glad isådanafall! Puss

Svar: taaack, blir så glad! :Dska göra så gått jag kan! :)
storiesaboutjustinb.blogg.se

Datum: 10 Maj 2014 Tid: 11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback