Datum: 2014-06-18 - Tid: 14:19:00

Age Is Just A Number - 14 part 1

 
Justin placerade sin arm runt mina axlar och drog mig mot sig. "Var är mamma och Mike?" Frågande han. Han drog sakta och förföriskt sina tänder mot min örsnibb. "Dom skulle fixa något men dom kommer snart tror jag." Jag gosdade in mitt ansikte i hans hals. 
Jag hade saknat Justin så himla mycketpå senaste tiden så jag valde helt enkelt honom framför New York med Chloe och Jay. Och jag kan inte säga att jag ångrar mitt val för en sekund. 
 
Två dagar hade vi befunnit oss här, hos Justin. Det hade verkligen varit kul även fast att vi inte gjort något speciellt. Dessa två dagarna hade vi mest suttit på hotellet och ätit på resturanger. Det roliga hade vi bestämt oss för att göra nu dom sista dagarna. Justin hade till exempel pratat om något zoo som Jazzy och Jaxon så gärna ville till så vi hade bestämt oss för att åka dit på söndag då vi åker hem på måndag.
Det var fredag idag och varmare än vad jag någonsin varit med om. Justin, Jeremy och pappa hade endast sprungit runt i ett par shorts hela dagen och Jazzy och Jaxon i badkläder. 
Vi alla satt nu tillsammans i Justins och mitt hotellrum för att äta frukost då ingen av oss ville gå ner i matsalen. Det hade blivit så att jag och Justin fick dela på hans hotellrum medan pappa och Pattie fick ett eget och Jeremy, Jazzy och Jaxon ett. Alla tyckte det var lättast så men jag kunde inte klaga. Jag gillade att dela rum med Justin. 
 
Hela morgonen hade jag haft ont i magen och hade därför ingen aptit alls nu när vi skulle äta så jag tog bara en macka och ett glas juice innan jag lämnade bordet. Jag gick raka vägen tillbaka in i sovrummet för att lägga mig i sängen igen där jag legat sen jag vaknade. 
"Fran." Justin steg in i rummet med ett leende på läpparna och satte sig ner på sängen. Han la sin högra hand på min mage och smekte försiktigt fram och tillbaka med sin tumme. "Jazzy och Jaxon vill till stranden, vill du det också?" Även fast min mage gjorde ont ville jag verkligen dit. Det var ett tag sen jag faktiskt var på en strand och sen var det så varmt också så det skulle inte skada alls. "Mm." Jag nickade för att försäkra honom om mitt svar.
"Bra, vi går om typ tio minuter så gå och byta om nu." Han gjorde tummen upp med båda sina händer innan han lämnade mig ensam i sovrummet igen. Seg som jag var tog det nästan en minut för mig att bara resa mig från sängen. Jag plockade upp min vita bikini ur väskan som låg fint placerad under sängen och vandrade sedan in i badrummet. Jag drog av mig tröjan och shortsen jag sovit i för att sedan stiga in i duschen och tvätta av mig en snabbis. 
Jag virade handuken runt min kropp och torkade mig lite lätt överallt så jag skulle vara hyffsat torr i alla fall då jag kände hur det rann på mitt lår. Då förstod jag magvärken jag haft hela morgonen, jag hade fått min mens. 
"Justin!" Ropade jag och virade handduken runt kroppen än en gång. Dörren rycktes upp och Justin stod utanför med ett förvirrat ansiktsuttryck. "Ska jag hämta din bikini eller nåt?" Frågade han försiktigt men jag svarade aldrig honom på den frågan, jag gick istället fram och slog mina armar om hans nacke. 
Smärtan jag fick när jag hade mens, den ville ingen i världen ha. Det kändes som att någon stack en kniv i min mage och vred om flera hundra varv. Jag kunde aldrig göra något alls när jag hade min mens, jag fick ligga inne hela dagarna och kolla på film. 
"Baby, är nåt fel?" Medan Justin viskade tyst i mitt öra slog han armarna om mig också och kysste min kind mjukt och blött. Trots smärtan i min mage log jag av hans söta handlingar. 
"Jag fick min mens nyss." Viskade jag tillbaka. Min röst var hes och tyst. Justin suckade men kysste min panna. "Ta på dig kläder, eller vad du vill ha på dig som du känner dig bekväm i och sen lägg dig i sängen så kommer jag snart." Jag lydde hans instruktioner noga och la mig ner i sängen när jag gjort mig i ordning. I och för sig hade jag bara trosor och ett linne på mig men det var bara det jag ville ha. Det var bekvämt och mysigt. 
 
Justin kom in i sovrummet som han sagt och satte sig ner bredvid mig. "Dom andra gick nyss, vad vill du göra istället?" Han la huvudet på sne och log. Jag tyckte synd om honom, som skulle stanna hemma bara för att jag inte kunde gå när hela hans familj gick till stranden. Och när han dessutom tjatat så länge om att få umgås med dom som han inte träffat på länge. "Justin gå du, jag vet att du vill vara med din familj. Jag klarar mig." Jag pussade hans kind och väntade sedan på att han skulle tacka mig och gå men det hände aldrig. Han låg kvar i sängen med blicken djupt i min. 
"Jag lämnar inte dig här, vi kan gå till stranden någon annan dag. Idag får bli bara vår dag, vi kan typ kolla på film eller vad du nu än vill göra." Jag var tacksam för att han valde att stanna här med mig när han kunde gå och ha så mycket roligare med sin familj. Det betydde mycket. "Vad brukar du göra när du har mens?" Fortsatte han. 
Som sagt, gjorde jag aldrig något speciellt när jag hade mens, jag kollade på film dag ut och dag in, vilket blev lite tråkigt i längden men det var det ända jag kunde göra utan att få helt för ont. 
"Kolla film bara, det är allt jag klarar av." 
Justins persepktiv:
"Kolla film bara, det är allt jag klarar av." Suckade Franziska.
Jag tyckte så synd om henne där hon låg i sängen. Jag kunde se smärtan i ögonen på henne och även om jag gärna hade spenderat dagen på stranden med min familj hade jag inte mage till att bara lämna henne här ensam. Jag ville finnas med henne nu och passa upp henne när hon mådde dåligt, det kunde jag inte på stranden. 
"Men då gör vi det, movienight typ." Jag log åt min egen ide och flög upp ur sängen. "Kom på en film du vill se." Sen gick jag ut till vardagsrummet och hämtade min dator som jag skulle sätta på filmen på och vandrade vidare till köket för att hämta dricka till oss. Jag gissade på att Fran inte hade någon aptit till mat så därför skippade jag bara det.
"Vilken film?" Frågade jag, lite för exalterat när jag kom in i sovrummet igen med en flaska cola och datorn i händerna. Det var väldigt längesedan jag hade gjort det här med någon. bara kollat på film och myst hela dan. Inte ens Selena hade någonsin tid med detta och vi var tillsammans i två år. Jag hade verkligen saknat dagar som dom här, så detta skulle bli bra. 
"Lol." Hon fnissade tyst när hon berättade vilken film hon ville se medan jag suckade ljudligt. Man kunde ju nästan förvänta sig att hon skulle välja någon teenage love film, som alla tjejer.
"Okej då, bara för dig."
Lite längre och kanske bättre kapitel nu tror jag haha. :) 
Har redan börjat på nästa så nu känner jag faktiskt att ajg börjar komma igång. :) 
kommentera vad ni tycker babes. :*

Kommentarer
Namn: Emmy

BRA! Justin är bara för söt! <3

Datum: 18 Juni 2014 Tid: 14:19
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Namn: Ebba

Oh my godness.
Har läst igenom alla kapitlerna nu, och jag är helt galen! Jag älskar novellen, åldersskillnaden. Det är bara- gooosh! As bra ju! Jag ska verkligen fortsätta läsa!

Svar: Gud vad gullig du är! Glad att du gillar det! :D
storiesaboutjustinb.blogg.se

Datum: 18 Juni 2014 Tid: 14:19
URL: http://biebzters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback