Datum: 2014-07-23 - Tid: 13:00:00

Age Is Just A Number - 18

 
"Sluta ljug Justin, du vet vad jag tycker om det. Och jag tror du förstår också vad jag tycker om att du träfffas Franziska när jag och hennes pappa bråkar, utan att berätta det för mig och istället ljuga om det. Jag vill inte att du träffar henne förrän detta har löst sig. Försår du?" Det var inte lönt att säga emot henne. Hon skulle bara bli mer sur. Hon och Mike bråkade, då var mamma tvungen att ta ut det över mig och Fran, hon kunde bara inte låta mig träffa Mikes dotter när dom bråkade, det var rena skandalen för henne. 
Jag nickade, men skulle absolut inte låta detta hindra mig från att träffa Franziska. Aldrig. 
 
Jag rusade ner för trappan med ett stort leende på läpparna och min tunga väska hängandes över axeln. I vardgasrummet satt mamma och när jag såg henne pressade jag bort det stora leendet från mitt ansikte för att inte värka konstig. 
"Mamma, jag sover hos Ryan inatt, kanske imorogn också. Vi hade tänkt kolla på hockeymatchen ikväll." Jag placerade min stora bag på golvet för att kunna slita på mig en jacka snabbt och sen mina skor. Mamma tittade misstänksamt på mig men nickade ändå. 
Igår efter mammas utskällning hade jag bestämt mig för att göra precis tvärt emot så senare på kvällen när mamma hade somnat ringde jag Fran och bestämde med henne att vi skulle sova i deras hur några dar då Mike fortfarande var kvar i huset mamma och han hade köpt gemensamt. Ryan hade jag redan pratat med, han tackade glatt ja till att täcka för mig om mamma skulle få för sig att ringa och fråga om jag faktiskt befann mig hos honom eller inte. 
"Visst, men då vill jag att du faktiskt går på den matchen med Ryan och sover hemma hos honom, inget annat." Pekade hon strängt på mig och jag nickade bara som svar innan jag ropade hejdå och försvann ut till min bil.
Detta skulle bli kul.
 
 
Jag visste inte alls hur detta skulle funka, med att jag och Franziska bodde tre dagar i deras hus i smyg, men kunde bara hoppas det bästa. Fran hade sagt till sin pappa att hon skulle sova hos Chloe och jag hade ju sagt att jag sov hos Ryan. 
Franziska och jag hade mötts vid en mataffär vi brukade handla i, hon hade gått dit och jag hade tagit bilen så jag kunde köra henne resten av biten till huset. Vi hade anlänt till huset för ungefär två timmar sen och satt just nu i soffan och väntade på pizzan vi hade bestält. Vi sa inte mycket till varandra, jag visste inte vad det berodde på. Jag kunde känna spänningen mellan oss, en spänning jag aldrig känt förr och jag fick verkligen hålla i mig för att inte stärcka ut min hand och ta på henne. Känna på hela hennes kropp med mina händer.
Det plingade på dörren och jag kunde inte bli mer lycklig över att pizzan kom just nu, för annars vet jag inte vad jag hade gjort. Franziska gick och öppnade medna jag väntade kvar i soffan. Vi hade satt på en film efter vi kommit och gjort i ordning lite i huset då det ändå var nästan två månader sedan någon var här sist. Vi hade letat efter en film tillsammans och tillslut satt på the wolf of wall street. Jag var inte så värst intriserad utav filmen utan satt mest i mina egna tankar med blicken för det mesta fäst på Franziska. Hon hade märkt mig några gånger och då hade jag snabbt vänt bort blicken och istället kollat på filmen i någon minut men vänt tillbaka den till henne sen igen. 
"Här." Fran sträckte fram en stor kartong med min pizza i och en redbull som jag glatt tog emot. Hon log mot mig och satte sig ner i soffan bredvid mig på samma plats som innan. Jag var hungrig då jag inte ätit något på hela dagen så jag väntade inte länge innan jag började äta. Och för en gång skull, medan jag åt tittade jag faktiskt på filmen. 
 
Franziskas perspektiv:
Klockan var nästan nio på kvällen när jag ätit mig proppmätt på halva min pizza. Filmen var precis slut och det var tyst. Justin åt inte heller längre utan låg istället tillbakalutad i soffan precis som jag. Jag var trött, riktigt trött.
Jag hade blicken fastklistrad i den släckta tv skärmen men kunde känna Justins blick bränna på min kropp. Jag kunde se i ögonvrån hur han inspekterade varenda del av min kropp noga och det började genast kännas obehagligt.  
"Justin, kan vi gå och lägga oss?" Jag var trött och det kändes bara jobbigt att sitta kvar i vardagsrummet tyst som en mus med Justins brännande blickar över hela min kropp. Det var inte dom blickarna han brukade ge mig, han hade lust i ögonen när jag mötte hans blick. Han hade kollat på min kropp på ett sätt Justin, som min bror inte borde få göra. 
"Kom." Han sträckte ut sin hand mot mig efter att ha rest sig upp och tillsammans gick vi upp till mitt sovrum. Vi båda brostade våra tänder och gjorde vad vi än behövde göra i badrummet innan vi klädde av oss och kröp ner i min mellanstora säng. Den var inte direkt för två personer men vi fick plats om vi klämde ihop oss och det gjorde inte mig något att vi låg nära. 
"Godnatt baby, sov gott. Dröm om mig." Jag skrattade, kysste hans näsa innan jag stängde mina ögon och svarade bara ett 'det ska jag' tillbaka. 
tidsinställt, nu är väl jag på gröna lund eller shoppar i stockholm typ.
kommentera finisar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback