Datum: 2014-01-16 - Tid: 23:05:25

Age Is Just A Number - 1

Fransizkas perspektiv:
Jag drog upp persiennerna som hängde för mitt fönster och kollade ut mot den halv mörka himmelen. Solen höll på att gå upp och det betydde bara en sak. Dagen var här då jag skulle få träffa min nya familj.
Klockan var bara runt sex på morgonen och jag vet inte riktigt vad jag gjorde uppe såhär tidigt men av någon anledning hade jag vaknat och inte kunnat somna om igen. Men trots att det var så tidigt kände jag mig inte ett dugg trött. 
Jag banade min väg över mot badrummet för att ta en snabb dusch. Mina trosor slängde jag på golvet då det var det enda jag sov i och ställde mig sedan i badkaret. 
Det varma vattnet slog skönt mot min nakna kropp innan jag efter ett tag stängde av det igen för att gnida in mitt hår i schampoo och efter det balsam.
När jag hade skjölt av tvålen cokså virade jag en handduk runt min kropp och en satte jag på huvudet i en turban. Jag gick ut i mitt rum och sedan vidare in i min Walk In Closet för att hitta något att ha på mig. Även fast det inte fanns en tom vrå här inne för alla käder kunde jag aldrig välja. Som längst kunde jag stå här i tjugo minuter. 
Jag hittade rätt snabbt ett par tajta vita jeans och en svart tubtopp som jag satte på mig över en svart spets bh med matchande trosor. Efter det hängde jag ett halsband runt halsen och lämnade rummet bakom mig.
Frukosten skippade jag och fortsatte förbi köket mot hallen där skor låg slängda över golvet. Jag tog på mig både jacka och skor och gick sedan ut i trädgården idtället.Pappa hade redan börjat jobba så jag var ensam hemma.
Mitt cigg paket låg i min jackficka och samma gjorde tändaren så jag drog upp båda två och placerade en cigg mellan mina läppar för att tända den. När den var tänd drog jag ett halsbloss och satte mig ner i en av stolarna vi hade på terrassen.Jag var egentligen inte beroende men det hade blivit en vana att röka när jag kunde för jag kände folk som köpte ciggaretter till  mig så fort jag bad om det.
Ett högt ljud från min mobil hördes inifrån och jag förstod direkt att det var Chloe som ringde så jag släckte den halv rökta ciggen och sprang in för att svara.
"Hallå?" Svarade jag när jag satt mig ner i soffan och satt på högtalare.
"Hallå, kom hem till mig om en halv timme så är vi här en stund och sen drar vi till skolan. Den nya killen börjar ju idag." Sa hon uppspelt och jag kunde se hennes uppspärrade ögon framför mig. Jag svarade snabbt ett okej och la sedan på.
 
När jag och Chloe steg in genom skolans dörrar fick vi direkt alla blickar på oss. Det var alltid så, alla glodde hur många gånger vi än frågade om de hade någon tv hemma.
Längre fram i korridoren utanför rektorns kontor stod en mörkhyad kille jag aldrig hade sett förut. Han hade svart hår med blonda toppar och var ungefär lika lång som mig. Ansiktet kunde jag inte riktigt se då han stod med sidan hitåt. Han verkade vara ny så det var kanske han som skulle börja i vår klass då han dessutom såg ut att vara i våran ålder.
"Ska du haffa honom?" Flinade Chloe mot mig som troligen märkt att jag tittade på honom.
"Håll käften." Boxade jag henne löst på armen. Killen var sygg, det var han, men jag pallade inte med förhållande för det var alltid någon som blev sårad i slutändan. Alltid.
Läs!
As kort kapitel, men har både uppsatser och frågor och sånt till imorgon så hann inte med mer, satt i skolan till och med och skrev på detta. Jag är skriv sugen igen så jag kommer inte sluta men det är bara det att det går så segt för jag tycker det är mycket roligare att skriva när justin kommit in i bilden haha ;) så det kommer bli bättre när han har kommit med. har en massa ideer!
och sen sa jag ju att jag skulle ha kapitel färdiga när jag började men egentligen hade jag tänkt skriva den andra novellen först så jag har massa färdiga kapitel på den nu. sen kom jag på en mycket bättre idee (denna) så jag började på den istället. 
men ska börja på nästa redan nu!

Kommentarer
Namn: Emmy

Bra! :)

Datum: 16 Januari 2014 Tid: 23:05
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Namn: V

Verkar spännande!

Datum: 16 Januari 2014 Tid: 23:05
URL: http://nevereverland.blo.gg/
Namn: Anonym

😍😍🙏 mer

Datum: 16 Januari 2014 Tid: 23:05
Namn: Mybiebslovestorys

Jätte bra :)

Datum: 16 Januari 2014 Tid: 23:05
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback