Datum: 2014-02-17 - Tid: 11:53:35

Age Is Just A Number - 5

"Vi kollar på övervåningnen." Justin tog min hand i sin och drog mig upp för spiraltrappan av vitt trä. Det första vi kom in i var ett stort rum som mest liknade ett vardagsrum och sen två korridorer från vardagsrummet som man kunde skymta några dörrar på var sida. 
Jag gick mot den ena korridoren för att kolla rummen medan Justin gick tätt bakom mig med en hand på min svank.
Den första dörren i korridoren på höger sida var ett stort badrum med bubblepool och till och med en liten fin fåtölj stod placerad i hörmet av rummet. Nästa dörr ledde till ett stort sovrum med ljusblå målade väggar. Två dörrar i sovrummet ledde till både ett mellanstort fint badrum och en WIC. 
"Detta rummet ska jag lätt ha." Pekade jag på Justin med en allvarlig blick. Han log och ryckte lätt på axlarna innan vi gick vidare.
Resten av rummen i korridoren var bara sovrum. Sen var det samma sak i nästa. Ett badrum och fyra sovrum. Justin hade bestämt efter mig att han skulle ha ett rum som låg bredvid mitt. Väggarna var svarta, alla utom en som var vit och utrymmet var stort. Även i hans rum fanns det WIC och badrum. 
"Justin, Franziska vi ska åka nu." Skrek min pappa på oss nerifrån. Justin petade lätt i sidan på mig med sitt pekfinger innan han lämnade mig bakom sig och började gå genom vardagrummet och nerför trappan. 
 
Stora vita hus tornade upp sig på gatan ett efter ett. Det var inte svårt att se hur rika dessa människor som bor här måste vara. Husen var enorma, lika så var tomten runt om husen. Där fanns både pool och bastu, stor gräsmatta och väldigt stor uppfart till skillnad från andra uppfarter. 
Justin log mot mig och tog min hand innan han ledde mig in genom grinden och sen genom dörren till huset. Lika som allt annat var hallen också enorm. Jag sparkade försiktigt av mig mina Air Max 90 och gick efter Justin med handen fortfarande i hans stora lena hand. 
"Ska jag visa dig runt eller ska vi gå till mitt rum?" Stannade Justin upp framför en trappa som förmodligen ledde upp till övervåningen. 
"Vi kan gå till ditt rum och du inte tvunget vill visa mig runt." Han skrockade lågt och drog mig upp för trappan. "Det är lugnt gumman, det hade tagit ett tag att visa dig runt här." Öppnade han en vit dörr och puttade försiktigt in mig före honom själv med en hand påmin svank. Man kunde direkt se att detta var Justins rum även om det inte såg ut direkt som jag hade förväntat mig. 
Väggarna var vita allihopa med stora bilder av halvt nakna strippor lite här och var. Han hade en stor dubbelsäng till vänster i rummet och sen ett skrivbord och en skrivbordsstol. Det var praktiskt taget allt här fanns inne om man inte räknar med dom två dörrarna som förmodligen leder den ena till en toalett och den andra till en walk-in closet. 
"Kom." Justin klappade lätt bredvid sig på sängen och inte förrän då märkte jag att jag fortfarande stod kvar i dörröppningen medan jag utforskade varenda millimeter av rummet. 
Jag satte mig ner på sängkanten och bet mig löst i underläppen. "Sluta." Viskade Justin samtidigt som han med två fingrar drog lös min läpp från mina tänder. Han mötte min blick i två sekunder och drog sedan ner mig i sin säng. Med ena armen runt min midja låg han tyst bakom mig. 
På bara några få dagar har mitt liv vänts upp och ner totalt. Det var helt sjukt allt vad som har kunnat hända på en så kort tid. Allt är så annorlunda. Nytt folk, nya vänner och till och med nytt hem. På bara ungefär två veckor. Det är lite tid för så mycket saker men jag är inte ledsen för det. Jag trivs med detta och kommer kanske göra i fortsättningen också.
En skärande ringsignal avbröt mina tankar och jag vände mig halv om i Justins armar medan han grep tag om sin mobil som tidigare låg på nattduksbordet. 
"Hallå." Sa han högt och tydligt och mötte sedan min blick. Tre lena, sköna fingrar smekte över min kind och jag kunde inte hålla tillbaka det lilla leendet som tog över mina läppar. "Jaja, kom då. Men min syster är här också." Fortsatte han lika högt och tydligt som förra gången. Justin kysste min pannan försiktigt och reste sig sedan smidigt upp från sängen. Han pekade mot mig i en gest att jag skulle stanna och jag gav han en knappt synbar nick.
Fem minuter senare klamar han in i rummet igen men denna gången istället för att lägga sig bredvid mig i sängen sätter han sig i skrivbordstolen. 
"Za och Chantel kommer hit snart, kanske någon till men det är lugnt va?" Jag klistrade på ett litet leende och nickade fast att det inte alls var lugnt. Jag gillade inte Justin på det viset och han var min bror men jag kunde ändå inte låta bli att vara avundsjuk på Chantel. Jag har sett bilder på henne och Justin och även det att han postade en på henne på instagram. Jag har ingen rätt att vara avundsjuk eller bry mig för jag kan ändå inte vara tillsammans med honom men jag kan bara inte låta bli att ogilla henne.
kort igen sorry. 
asså jag suger verkligen men det värsta är att jag inte ens märker hur långt tid det går mellan varje kapitel. det känns som fyra dagar, jag går in och kollar och då har det gått mer än en vecka. förlåt för detta men aa 

Kommentarer
Namn: justindrewnovell

SÅ BRA!!! :D

Datum: 17 Februari 2014 Tid: 11:53
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Namn: jbieberstorry.blogg.se/

kolla gärna in min blogg

Datum: 17 Februari 2014 Tid: 11:53
Namn: jbieberstorry.

kolla gärna in min blogg

Datum: 17 Februari 2014 Tid: 11:53
URL: http://jbieberstorry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback