Datum: 2014-02-09 - Tid: 23:31:47

Age Is Just A Number - 4

Det var fredag. Sista dagen i skolan innan helgen och jag kunde inte vara mer lättad. 
Sedan Justin och Pattie åkte hem i onsdags gick allt segt. Skolan var nog värst för det var dessutom det tråkigaste. Jag visste inte om det var för att jag saknade Justin eller om det var för att jag snart skulle få träffa dom igen. Jag visste inte om jag ville träffa dom igen eller inte. 
Men idag skulle jag få göra just det. Träffa just dom. Pattie och Justin. Vi skulle åka och kolla på vårt nya hus och sedan skulle vi hem till dom och stanna där över natten. Om pappa inte menade hela helgen då. 
"Fransizka!" Ropade en välkänd röst på mig genom korridoren så jag vände mig om för att få syn på Jays vita leende och bruna ögon.
"Hej." Kramade jag om honom hårt och besvarade hans breda leende. "Vad har du?" Jay drog snabbt upp sin telefon ur fickan på sina blåa jeans för att troligen kolla sitt schema. 
"Idrott, vad har du?" Jag hatade idrott men jag hoppades ändå på att jag skulle ha det nu tillsammans med Jay. Jag upprepade Jays tidigare rörelser och drog upp mobilen. Högst upp, längst ut i kanten på schemat stod det med tydliga bokstäver idrott.
"Samma." Log jag stort. Jag tog ut min väska från skåpet och krokade sedan min arm med Jays. Vi gick snabbt genom korridoren och ut på skolans parkering mot idrottshallen som låg en bit här ifrån. Tyst gick vi bredvid varnadra med solen som brände mot ansiktet och våra bara armar tills vi kom innanför den stora tunga dörren till idrottshallen.
När vi stod utanför dörrarna till omklädningsrummen så log jag smått och fick ett gulligt leende tillbaka innan dörren stängdes bakom mig. Jag gick längst in i rummet och satte mig på bänken där jag började packa upp mina kläder som jag skulle byta till.
 
"Men vi ses imorgon." Backade jag mot den stora svarta bilen bakom mig. "Hejdå bitches." Med ett leende vinkade jag lite mot Jay och Chloe och hoppade sedan in i bilen bredvid Justin.
"Hej." Jag knäppte på mig bältet och lutade mig sedan skönt bak i sätet. Pappa startade bilen och log mot mig i backspegeln. "Hej." Svarade han och svängde ut på vägen.
Bilresan gick fort och pappa parkeade snart sin Range Rover utanför det stora fina huset som vi snart skulle flytta in i allihopa, Det kanske ändå skulle bli bra det här. 
Shieeet, det var inte meningen att det skulle bli så kort men det var så länge sen jag uppdaterade att jag var tvungen att ge er detta för jag har gått med sån ångest skit länge nu för att jag aldrig uppdaterar. men jag ahr så mycket ideer för framtiden som jag bara vill skriva om direkt så det klommer bli bättre uppdatering med tiden, svääär !!! 

Kommentarer
Namn: justindrewnovell

bra!! :D

Datum: 09 Februari 2014 Tid: 23:31
URL: http://justindrewnovell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback