Datum: 2014-01-13 - Tid: 09:30:00

Age Is Just A Number - Prolog

Fransizkas perspektiv:
Jag smällde hårt igen mittt röda skåp så tjejen någon meter bort skrämt hoppade till. Jag kunde inte låta bli att flina. Jag var sen som  vanligt till lektionenmen det var inget smo störde mig. Jag brydde mig inte om Kinas folkmängd eller vem som var president här för flera hundra år sen. Varför är det ens viktigt? Jag ser inget viktigt i något av det.
Mrs. Jackson gav mig en hård blick när jag steg in genom klassrums dörren innan hennes bräckliga röst fyllde rummet. 
"Sen som vanligt Mrs. Hopes. Nästa gång får du kvarsittning."
Jag log ett falskt leende och gick sedan mot min vanliga plats i klassrummet. Chloe satt på min vänstra sida och kollade ointresserat mot Mrs. Jackson.
Mrs. Jackson var nog den värsta läraren på hela skolan. Hon hatade alla och alla hatade henne. Det var så det var bara och det kommer nog inte förändras heller.
Men idag var det inte hon som irriterade mig som mest, det var min pappa och vad han berättade för mig igår. Jag trivdes med att bo ensam med honom. Det var så jag ville ha det, men nu hade han träffat någon och inte nog med det, hon hade en son också. Det enda som nog var positivt var att han var nitton, snart tjugo och inte typ fem för det hade jag inte orkat.
Pappa och Pattie som han berättat att hon hette hade tydligen dejtat i två månader redan och nu ville de att för det första jag coh hennes son skulle träffa varandras förälder men sen också varandra. 
Jag hade bara de värsta tankarna om detta men vem vet, det kanske kommer bli bra. 
"Så det ska börja en ny kille i klassen imorgon och jag vill att ni alla är snällamot honom och tar väl hand om honom." avbröt läraren mina tankar med och säga och höga suckar från alla killar bröt ut i klassrummet.
"Är han snygg?" skrek Chloe högt och jag kunde inte låta bli att skratta. Chloe är en sån tjej som alltid får sina vänner att skratta när de mår dåligt vad hon än sa. Hon piggade alltid upp en och det är en av sakerna jag verkligen älskar med henne. Sen eftersom egentligen hela skolan hatar mig och Chloe för vilka vi är och hur vi beter oss så tycker alla andra förutom hennes vänner att hon är pinsam och töntig. 
 
Klockan ringde högt och eleverna strömmade ut i korridoren från varenda dörr mot sina skåp. 
"Så vad ska du göra imorgon gumman?" log Chloe när vi stod vid våra skåp bredvid varandra. Jag blände bara på henn. Imorgon skulle vi på middag hos Pattie och hennes son som jag aldrig fick veta namnet på igår. 
"Baby, ta ciggen så drar vi ut och snackar.  Fuck nästa lektion." sa hon och började gå mot dörrarna. Jag gjorde som hon sa och följde sedan efter henne ut. Vi gick till vårt vanliga ställe bakom skolan och satte oss ner mot väggen samtidigt som vi tände varsin cigg. 
"Så, vad händer?" frågade hon nyfiket och blåste ut röken i ansiktet på mig. Jag ryckte lätt på axlarna med blicken spänd i marken.
"Pappa har träffat en ny och vi ska äta middag med hon och hennes son imrogon.." svarade jag drygt. 

Kommentarer
Namn: Emmy

Bra! Blir mer sugen på att läsa den :D kram

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Namn: Sarah

Jätte bra :)

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Namn: Sarah

Jätte bra :)

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Namn: Ida

Hej! Gå in på min portfolio för att veta mer och beställa! :)
justindbstoriees.blogg.se/portfolio

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
URL: http://justindbstoriees.blogg.se/
Namn: Hana

Sjukt bra!! Kan jag inte få ta över din gamla blogg som du har på bieberrstotyes snälla!!

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
Namn: Hana

Så kan jag fortsätta på novellen :)))

Svar: maila denna bloggens mail adress så kan vi snacka mer om det där :)
storiesaboutjustinb.blogg.se

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
Namn: Hana

Det är både min blogg ovh mejl:)

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
URL: http://nattstad.se/hanasmeoriees
Namn: V

Bra handling :)

Datum: 13 Januari 2014 Tid: 09:30
URL: http://nevereverland.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback