Datum: 2014-01-23 - Tid: 22:19:00

Age Is Just A Number - 2

Bara några minuter efter alla satt sig ner och blivit tysta öppnades dörren till klassrummetoch samma kille som jag tidigare sett i korridoren stod nu i dörröppningen. När man såg han på nära håll såg han tusen gånger bättre ut. Han var så snygg, och det verkade alla andra också tycka då de satt med stora ögon och glodde på killen.
"Ja allihopa, som jag sa igår skulle det komma hit en ny elev idag. Det här är Jay Cole.." Mrs. Jackson tog en kort paus och vände sin blick mot Jay innan hon fortsatte. "Jag hoppas verkligen att du ska trivas på denna skolan och att alla tar hand om dig väl.Nu kan du gå och sätta dig bredvid Fransizka." Hon pekade mot mig med hela armen och jag log mot Jay. Han gav mig ett charmigt leende tillbaka och började gå mot mig mellan bänkarna som stod uppradade på led.
"Hej." log han samtidigt som han satte sig på stolen bredvid min. 
"Hej." svarade jag med ett litet leende på läpparna. Jag hade helt tappat koncentrationen och hörde inte ett ord av vad Mrs. Jackson sa. Min blick låg på bordet framför mig och mina tankar kunde inte släppa killen som nu satt bredvid mig.
"Fransizka?"
Min blick åkte fort från bordet till läraren och hon kollade frågande på mig i väntan på att jag skulle svara på vilken fråga hon ju än ställt.
"Jag vet inte." svarade jag drygt och hoppades på att hon skulle lämna det.
"Jay, kan du då?" Log hon mot Jay. Jag hade turen med mig för en gångs skull. Han flinade lite mot mig innan han svarade på frågan. Jag log lite och tio sekunder senare var jag tillbaka insjunken i mina tankar.
 

"Eyy Jay, vill du käka med oss?" kallade Chloe på Jay och han log lite och nickade. Vi hade hängt med honom hela dan och han verkade vara riktigt schysst faktiskt. Skön och hänga med.
"Vad är det för mat?" Jay kollade ner på mig och jag ryckte lätt på axlarna.
"Spagetti och köttfärssås tror jag." Svarade jag medan vi alla tre på rad gjorde entré i matsalen. Blickar vändes mot oss men vändes från oss lika snabbt igen då de som tittade såg att det var vi. Jag log nöjt och gick fram för att ta en tallrik men lät det vara då jag såg maten.

"Ska någon äta?" Frågade jag med höjda ögonbryn och rynkad panna. Inte ens en hund hade ätit det här. Skolmaten var så sjukt äcklig. Nästan alltid förutom när det var hamburgare.

"Ehh, nej." Svarade både Jay och Chloe i mun på varandra. Vi snurrade runt och lämnade matsalen igen.

"Var ska vi nu då? Vi har lunch i en timme sen har vi bara engelska sen slutar vi." Sa Jay medan han flackade med blicken mellan mig och Chloe.
"Var vill ni?" Frågade jag även om jag visste precis var Chloe ville. Ut och röka.
"Jay, röker du?" Log Chloe osäkert och han skakade lätt på huvudet.
"Nej, men jag har inget emot det heller."
Chloe log och började gå lite snabbare mot utgången.
"Det skulle du inte sagt." Skrattade jag försiktigt och jag kunde se ur ögonvrån hur Jay flinade.

Min mobil började vibrera i bakfickan på mina jeans så jag drog snabbt upp den. 'Papi<3' stod med stora bokstäver på skärmen så jag släckte snabbt den nästan hel rökta ciggen och svarade.
"Hallå."
Jag gick en bit ifrån Jay och Chloe bara för att pappa inte skulle råka höra något som han inte fick och jag sen skulle få skit för.
"Hej gumman, jag vill att du kommer hem så fort du har slutat idag. Vi har gäster. Snabba dig hem är du gullig." Med det sagt klickade han samtalet.


lovar att det blir bättre. novellen, uppdateringen och hur jag skriver över huvud taget. Ge det bara lite tid ! <3333

Kommentarer
Namn: justindrewnovell

så bra!! :)

Datum: 23 Januari 2014 Tid: 22:19
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Namn: HEdvig

Bra:)

Datum: 23 Januari 2014 Tid: 22:19
Namn: Liza

Jätte bra! Har skickat ett mail till dig :)

Datum: 23 Januari 2014 Tid: 22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback